Wednesday, 22 October 2014

Revit 2014 vs Revit 2015

(Dutch this time)

Recentelijk kreeg ik de vraag of we niet beter naar Revit 2015 kunnen overstappen omdat deze zoveel sneller zou moeten zijn. Autodesk had me al uitgelegd wat ze hadden verbeterd en waarom het sneller is geworden dus ik was al overtuigd. Om het intern ook uit te leggen heb ik een snelheidstest gedaan.

Ik gebruik graag de Revit benchmark test van Revitforum.org
rfo benchmark
Op dezelfde machine heb ik dezelfde test voor 2014 en 2015 uitgevoerd. Hieronder staan de scores. (blauw is 2015 en roos is 2014)
Deze grafiek laat vooral modeleer gerichte taken zien.


Deze grafiek laat vooral view opbouwende gerichte taken zien. 

Bovenstaande grafieken maar dan in % en

(groen is in het voordeel van 2015)

NU is dit geen extreem uitgebreide test maar het geeft een redelijke indruk. Zoals Autodesk zelf aan aangeeft hebben ze vooral gesleuteld aan de opbouw van views. Alle andere vernieuwingen laat ik even buiten beschouwing. Op basis van grafische prestatie verbeteringen is er zeker een goed argument om over te stappen naar 2015. Als je conservatief naar de cijfers kijkt en bedenkt wat je dagelijks voor taken in Revit uitvoert dan denk ik dat je kan stellen dat je tussen de 5 en 10% sneller kan werken in Revit 2015. 

Het lastige voor project teams met meerdere partijen is natuurlijk om gecoördineerd over te stappen.



Google+ Badge